Kidean blogi
Tähtiin kurkottelevia ajatuksia, ehdottomia totuuksia ja lapsenomaisia miksi-kysymyksiä ainakin johtamisesta, työnhausta, markkinoinnista ja tarinankerronnasta.
Viisi ja puoli tapaa mokata markkinointiautomaation hankinta
Eräänä maanantaina toimitusjohtajamme Mikko sai äkillisen energiapuuskan ja häipyi kesken työpäivän reippailemaan syksyiseen tihkusateeseen. Muut Vislalaiset jäivät hämmentyneinä toimistolle odottelemaan Mikkoa, joka tovin päästä ilmestyi takaisin tuulen tuivertamana...
Vuodenvaihteen mietteitä startup-yrityksessä ja kolme vinkkiä esimiehille
Lumi ei satanut hiljalleen, vaan peitteli suurilla hiutaleilla hirsimökin, jossa Vislan väki istui syömässä jouluruokaa ja kertaamassa yrityksen kulunutta vuotta. Luonnon kauneus yhdistyi mahtaviin muistoihin, eikä tulevaa kohtaan kuulunut juuri muita pelkoja kuin se,...
Verkkosivut päivässä?
Kaikki alkoi siitä, kun verkkosivuvirtuoosimme Ilona pyysi viikkoa, jonka aikana voisi tehdä Vislalle uudet verkkosivut. Tiimiläistensä taitoihin, kykyihin ja ehtimiseen rajattomasti luottava toimarimme Mikko vastasi, että et saa viikkoa, saat päivän. Tiimin hyvät naurut saivat helistä vain hetken ennen kuin sulivat Ilonan rohkeaan vastaukseen: Tehdään ne sitten päivässä.
Työelämän tärkeimmät taidot ovat unohtuneet koulusta kokonaan
Suomessa on maailman paras koulutusjärjestelmä. Miksi ihmeessä se ei anna kunnon eväitä työelämään? Tässä tulee valitettavan tuttu tarina Aleksista, jolle kävi kuten niin monelle lahjakkaalle opiskelijalle valmistumisen jälkeen. Työn saaminen oli vaikeaa. Mutta työssä vasta näki mihin koulu ei ollut valmistanut ollenkaan.
Miksi Ikeasta tuli jättibrändi, mutta Peräkylän Kalusteesta ei?
Siinä kysymys, jota jokaisen yrittäjän on syytä pysähtyä pohtimaan. Arvaa ainakin, jos et tiedä. Sattumalta? Hyvällä tuurilla? Suhteilla? Isolla rahalla? Koska Ruotsi voittaa aina jääkiekossakin? Ei. (Eikä muuten voita.) Vaan siksi, että Ingvar Kamprad ymmärsi, mitä...
Pointti on hyvä, mutta kerro parempi tarina
Suurten brändien taustalla on tarina. Tähän tarinaan kansa tahtoo brändin kautta samaistua, ei logoon tai tyhjiin lupauksiin laadusta. Me rakennamme jokainen oman elämämme tarinaa ja poimimme siihen höysteeksi ne tuotemerkit, joiden tarinat sopivat omaamme.
Yksi markkinointiassari vai kokonainen tiimi?
Kun yrityksesi käytössä on koko myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten joukko, löytyy osaaja kaikkeen tarvitsemaasi.
Mutta mitä kaikkea kattaa kokonaisen tiimin panos? Lataa alta esimerkkilaskelma.
Oletko valmis räjäyttämään käsityksesi siitä, miten yrityksesi markkinointi kannattaa hoitaa?
Jätä yhteystietosi, pian meilisässi puhaltavat muutoksen tuulet!