Brändi auttaa erottumaan kilpailijoista
“Yksi konsultti soitti, hän oli pistänyt firman pystyyn Tampereella. Hän oli katsonut Paloniitty Oy:n uudet nettisivut ja sanoi, että oli pakko soittaa, voidaanko ruveta yhteistyöhön, kun teillä on niin vakuuttavat sivut.”
Sauli Paloniitty, Paloniitty Oy
Miksi asiakas ostaa kilpailijalta eikä sinulta?
Onko ongelma siinä, että asiakas ei löydä sinua?
Tietääkö asiakas, että palvelusi on parempaa kuin kilpailijan?
Tekeekö sinulta ostaminen hänet iloiseksi, itsevarmaksi, luottavaiseksi, ylpeäksi, onnistuneeksi?
Ostopäätös tehdään tunteella.
Tunteet tavoitetaan tarinan avulla. Brändi on tarinan rakentamista.
Rakennetaan sinulle brändi, jota asiakaskuntasi fanittaa ja haluaa.
Kidean Tarinabrändi™
Tarkennetaan kohderyhmäsi yhteisessä työpajassa.
Haastattelemme asiakkaasi, koska hän on tarinasi sankari.
Muotoillaan terävät kärkiviestit, jotka purevat. GRRR!
Saat materiaalit, joista jokainen työntekijäsi sisäistää helposti, mikä on yrityksenne brändi ja miten sitä viestitään – ja kenelle!
Kirkastetaan erottautumistekijäsi. Kirkas brändi tuo sinulle itseluottamuksen, jolla vakuutat epäröivät asiakkaat.
Et jää tyhjän päälle brändi kourassasi. Saat suunnitelman seuraaviin askeliin.
Visuaalinen brändi kertoo yrityksesi tarinaa
Jos yrityksesi kurkkaisi peiliin, mitä näkyisi? Maan kaunehin – vai keisari ilman vaatteita?
Sekalaiset kuvapankkikuvat, fonttisillisalaatti ja logo viime vuosituhannelta kertovat liian usein tarinaa, jossa sammakko jää ilman pusua eikä valtakunta pelastu. Visuaalisen brändin kanssa ei kannata vaipua tuhatvuotiseen uneen.
Kaunis ja ammattimainen visuaalinen brändi viestii tarinasi prinsessalle (lue: asiakkaalle), että hän on tullut oikeaan paikkaan. Kun värimaailma, logot, fontit ja kuvamaailma on punottu yhteen kohderyhmää silmällä pitäen, ne tukevat markkinointiviestiäsi ja vaikuttavat taianomaisesti sinne missä ostopäätös tehdään – tunteisiin.
Kerro, kerro kuvastin, olisiko aika tehdä jotakin?
Visuaalinen brändi
Logo. Suunnittelemme logon, joka heijastaa yrityksesi arvoja ja erottaa teidät kilpailijoista.
Brändi-ilme. Valitsemme värit ja fontit, jotka kommunikoivat brändisi persoonallisuutta ja luovat haluttuja mielikuvia asiakkaissasi.
Brändikuvat. Huolehdimme, että yrityksesi kuvamaailma jää mieleen ja puhuttelee kohdeyleisöäsi.
Mainosmateriaalit ja muut viestintään tarvittavat materiaalit.
Laadimme brändikäsikirjan, jota noudattamalla brändi-ilme pysyy yhtenäisenä myös eri tekijöiden hyppysissä.