Markkinointitiimit löytävät työpöydiltään jatkuvasti uusia haasteita, ja aina kaikelle tarvittavalle ei riitä aikaa tai tekijöitä. Silloin hätiin kutsutaan ulkoinen markkinointisisältöjen moniosaaja. Honkarakenteen markkinointitiimi saa avun sisältöjensä suunnitteluun ja tuotantoon Kideasta. Yhteistyön myötä Honkarakenne säästää aikaa ja rahaa: luottokumppanilla kun on mukava tapa pitää kiinni sovitusta, pitää asiakas ajan tasalla ja toimittaa julkaistavaksi tasalaatuista, vaan ei tasapaksua, sisältöä.
Kidealta kaveriksi kokonainen markkinointitiimi
Kidean ja Honkarakenteen yhteinen tarina alkoi yritysten ikiaikaisesta ongelmasta, kiireestä. “Yhteistyö Kidean kanssa on alkanut oman markkinointitiimimme resurssipulasta, ajan ja käsiparien puutteesta. Emme ehtineet enää itse tuottaa sisältöjä ja vastata uutiskirjeiden lähettämisestä”, Honkarakenteen markkinointipäällikkö Suvi Wulff kuvailee. Ensimmäinen yhteinen projekti liittyi Honkarakenteen uuden kohderyhmän brändäykseen. Sen jälkeen sisällöntuotannon yhteistyö on jatkunut monipuolisena vuosien ajan.
Tällä hetkellä Kidea vastaa Honkarakenteen eri tekstisisällöistä, joskin taipaleelle on mahtunut muitakin projekteja. “Kidea auttaa omaa markkinointitiimiämme sisällönsuunnittelussa ja -tuotannossa. Yhteistyömme on joustavaa, ja suuntaamme tekemistä tarpeen mukaan blogikirjoituksiin, artikkelituotantoon ja mediatiedotteisiin”, Wulff kuvaa yhteistyötä Kidean kanssa.
Täsmällinen asiakkuuden johtaminen säästää riihikuivaa rahaa
Markkinointipalvelujen ostaminen on huoletonta, kun “ulkoisiin tiimiläisiin” voi luottaa täysin. Wulff kiittelee erityisesti Kidean vuorenvarmaa asiakkuuden johtamista. “Asiakkuuden johtaminen on Kidealla erinomaista, mikä tuo meille asiakkaana turvallisuuden tunteen ja luottamuksen siihen, että asiat hoituvat taustalla juuri oikealla tavalla”, hän kertoo.
Lisäksi tärkeää on projektien läpinäkyvyys. Selkeä tiedotus säästää paitsi hermoja myös rahaa. “Kokemukseni mukaan todella monilla markkinointipalvelujen tarjoajilla asiakkuuden johtaminen ja projektinhallinta on huonosti hoidettu. Emme asiakkaana tiedä mitä tapahtuu, olemme monta viikkoa pimennossa, sovituista asioista ei pidetä kiinni ja tapahtuu suoranaisia virheitä, jotka maksavat meille riihikuivaa rahaa. Kidean kanssa tällaisia haasteita ei ole koskaan ollut. Kidea hoitaa asiakkuuttamme erinomaisella tavalla, mitä arvostamme suuresti”, Wulff toteaa.
Kidean kanssa markkinointi on suunnitelmallista ja huoletonta
Honkarakenteella on tartuttu innolla alkaneeseen vuoteen, sen uusiin ja tutumpiinkin tuuliin. “Yhteydenpito Kidean kanssa toimii erinomaisesti. Meillä on selkeä toimintatapa seuraavan sisältövuoden suunnitteluun. Tekemistä suunnataan vuosisuunnitelman pohjalta kvartaaleittain. Joka kuukausi katselmoimme tarkemmin kunkin sisällön tavoitteet ja toteutussuunnitelmat”, Wulff kuvaa toimivaksi todettua prosessia.
Suomalaiselle puurakenteiden asiantuntemukselle on kovasti kysyntää, joten markkinoitavaa riittää vastakin. On helpottavaa, että sovitut sisällöt voi laskea huoletta yhteistyökumppanin harteille – ja että tilaa löytyy tarvittaessa myös uusille ajatuksille ja toimintamalleille. “Voimme luottaa sataprosenttisesti, että Kidea pitää sovitusta kiinni. Sisältöjen laatu on erinomaista, ja Kidea ottaa kehitysehdotuksia avoimesti vastaan”, Wulff summaa.
Olisiko teidänkin yrityksessänne aika keskittyä ydintekemiseenne ja ulkoistaa esimerkiksi sisällöntuotanto? Lue lisää Kidean markkinointipalveluista täältä!