Mikä ihmeen työnantajamielikuva?

“Rekrybrändi-projektista oli aivan valtavasti hyötyä. Kiitos, että lähditte tarjoamaan tätä. En minä tiennyt edes, että jotain tällaista on olemassa!”

Anu Rytkönen, kehitysvammaisten ryhmäkoti Villa Sipriina

Ei enää yhtään pieleen mennyttä rekryä.

Kaveri vaikutti haastattelussa niin hyvältä. Kätteli jämäkästi ja katsoi silmiin. Puhui ummet ja lammet ja osasi kyllä myydä itsensä. Niin.

En minä olisi voinut sitä mistään tietää. 

Ongelmat alkoivat sitten koeaikana. Onneksi tajuttiin silloin. 

Hoitihan se hommat jotenkuten. Mutta jotenkin sen tapa tehdä ei niinkuin syvätasolla sopinut meidän tapaan tehdä. Siltä puuttui se, mitä haluan työntekijöiltä. Asenne, niin. Ja arvot. Meillä pitää olla tietty tapa kohdata ihmiset, tietty tapa ottaa vastuuta ja olla oikeasti kiinnostunut siitä mitä on tekemässä. Ja meillä ei puukoteta selkään. Huh, hikeä pukkaa vieläkin.

Nyt pitää kaikki aloittaa alusta.

Miten minä voin tietää kymmenestä ChatGPT:llä kirjoitetusta hakemuksesta, kenellä näistä on oikeanlaiset arvot? 

{

Rekrybrändi-projektista oli aivan valtavasti hyötyä. Nämä ovat päivänselviä asioita, mutta minulla ei ole ollut sanoja, joilla kuvata niitä. Työkaluja rekrymarkkinointiin tuli tosi paljon lisää. Enemmän kuin koko rahan edestä.

Kiitos, että lähditte tarjoamaan tätä. En minä tiennyt edes, että jotain tällaista on olemassa!

Anu Rytkönen,

Villa Sipriina Oy

{

Rekrybrändiprosessi Kidean kanssa aloitettiin tammikuussa, ja elokuussa olimme saaneet relevantteja hakemuksia enemmän kuin koskaan. Hakemuksista käy ilmi, että ne resonoivat Hoivarakentajien arvojen kanssa.

Mikko Vainioranta,

Hoivarakentajat Oy

{

On tosi merkittävä muutos. Kun teimme paljon rekrytointia viisi vuotta sitten, suorakontaktoimme kaikki omista verkostoistamme. Hakemusten taso oli sellainen, että täytyi itse haalia ne työntekijät, jotka halusimme. Toinen samankaltainen tilanne oli puolitoista vuotta sitten. Nyt emme ole tehneet suorakontaktointia ollenkaan.

Niilo Rantala,

Hoivarakentajat Oy

Kidean Rekrybrändi™

Sanoitetaan yrityksesi arvot ja profiloidaan Unelmatyöntekijäsi yhteisessä työpajassa.

Haastattelemme työntekijäsi. Heiltä kuulemme, miksi teille kannattaa haluta töihin. 

Muotoillaan rekrymarkkinoinnin kärkiviestit, jotka puhuttelevat Unelmatyöntekijää. 

Tuodaan todellisiin vahvuuksiinne pohjautuva työnantajamielikuva näkyväksi osaksi brändiänne.

Kirjoitetaan arvopohjainen työpaikkailmoitus, jota vääränlaiset hakijat kavahtavat, mutta johon Unelmatyöntekijäsi hakee. 

Lopuksi saat suunnitelman pitkäjänteiseen rekryviestintään.

Työnantajamielikuva on brändin toinen puoli

Kun kilpailu osaajista kovenee, työnantajamielikuva ratkaisee.

Rekrymarkkinointi on pitkäjänteistä työtä. Jos sen aloittaa silloin, kun tarvitsee uuden työntekijän, on myöhässä. Halutuimmat työpaikat tuovat arvojaan ja työyhteisönsä hyvää karmaa esiin jatkuvasti osana brändiään. 

Katso alta esimerkkejä persoonallisista rekryvideoista, joilla yritys tekee työilmapiiriään tunnetuksi.  

Kun asenne ratkaisee

Drainmanin rekryvideosta huokuu käytännön tekemisen ja yhteispelin riemu.

Tilaa tulevaisuuden rakentajalle

Hoivarakentajien rekryvideolla Eero, Tuomo ja Aleksi kertovat, millaista työskentely yhdessä on.

Duunaritiimi esittäytyy

Oletko koskaan miettinyt, millaista olisi olla hommissa korjaamolla? Ota selvää Öljypisteen rekryvideolta.