PesuaBox vie mattosi pesuun ekologisesti
PesuaBox-palvelun kampanja oli jymymenestys
Vantaan Mattopesulla oli kehitteillä aivan uudenlainen, ekologinen pyykkiboksipalvelu, joka laajensi pesulan toimialuetta ja loi tarpeen koko pääkaupunkiseudun laajuiselle markkinoinnille.
Kidean kanssa kirkastettiin muutosvaiheessa olevan yrityksen kohderyhmät ja markkinointiviesti, otettiin uudet brändikuvat ja rakennettiin hakukoneoptimoidut verkkosivut. Samalla yrityksen nimi vaihtui Pesuaksi, joka sopi uuteen PesuaBox-palveluun.
Ensimmäinen markkinointikokeilu osoitti, että Pesuan uusi liiketoimintaidea upposi mattojen omistajiin. Vähän somevaikuttajayhteistyötä, muutama hakukoneoptimoitu blogipostaus ja parin kuukauden kohdennettu mainonta boksien lähialueille tuottivat pyykkitulvan, joka sai Pesuan laittamaan Kidealle viestiä, että sammuttakaa äkkiä se markkinointi, muuten täältä ei pääse kukaan kesälomille.
Markkinoinnit suljettiin, matot pestiin ja Pesua ja Kidea pääsivät kesälaitumille. Koska asiakkaita oli tiedossa pilvin pimein, Pesua saattoi lomien jälkeen nostaa hintoja, palkata lisätyövoimaa, ulkoistaa ja lakkauttaa kannattamattomia palveluita sekä lopettaa lauantaiaukiolon.
Ensimmäisen kesän pyykkituvan jälkeen PesuaBoxit ovat vakiinnuttaneet asemansa ja markkinointiinkin on löytynyt oikea taso. Boksit täyttyvät, Pesuan sähköautot huristelevat kannattavasti ympäri pääkaupunkiseutua, verkkosivut pidetään hakukoneissa näkyvillä ja markkinointikampanjoita säädellään joustavasti tarpeen mukaan.

Hakukonenäkyvyyttä ja upea brändi
Pesuan verkkosivut rakennettiin hakukoneoptimointiin panostaen, ja hakukoneoptimointia on tehty jatkuvasti sivuston valmistumisen jälkeen.
Brändistä rakennettiin nuorekas, ja brändikuvissa Pesuan iloiset, reippaat työntekijät ja raikkaat, puhtaat värit ovat pääosassa. Koko brändin ilme on moderni, ekologinen ja raikas ja erottuu pesulabrändien joukossa edukseen.