Kahden sukupolven asiantuntijabrändi Paloniitty Oy

Mittaa ja ymmärrä.

 

Brändityöhön osallistaminen toi uutta intoa koko yrittäjäperheeseen

“Koko prosessina tämä on ollut todella hieno, ja on ollut myös sen arvoinen. Toki se näkyvä työ, mikä on saatu, on kaikki hienoa, ja se on jo paljon, mutta lisäksi on paljon piilossa olevaa positiivista, minkä olemme saaneet huomata. Koko meidän perheyrityksen väkeen tämä on tuonut valtavan paljon positiivista energiaa, innokkuutta ja sitoutumista. Itse kukin painaa yötä myöten pitkää päivää. Tämä on tuonut uutta jaksamista ja intoa, paljon positiivista“, Paloniitty Oy:n toimitusjohtaja Sauli Paloniitty kuvaa brändiuudistuksen motivoivia vaikutuksia.

Yhteydenottoja tulee ensi kerran

“Vaikka tämä ei edes toisi yhtään liiketoimintahyötyä, olisi brändiuudistuksesta saatu motivaatio jo sinänsä arvokasta ja hyödyllistä. Mutta on tämä tuonut myös liiketoimintahyötyä. Nyt kuluneiden kahden-kolmen viikon aikana, kun uudet sivut ovat olleet, meille on tullut enemmän yhteydenottoja sivujen kautta kuin koko viime vuonna yhteensä“, Sauli kertoo.

Google-näkyvyys parani 

Saulin pojat, Paloniitty Oy:n asiantuntijat ja myyjät Joel, Joonas ja Emil Paloniitty nostavat esiin hakukonenäkyvyyden paranemisen brändiuudistuksessa. ”Google-näkyvyys on parantunut. Tiettyjä asioita kun hakee Googlesta, Paloniitty Oy on nyt ensimmäisten joukossa. Joissakin aiheissa jopa ensimmäisenä. Tottakai se on vaikuttanut. “

Verkkosivujen viesti vakuuttaa

Brändiuudistus on tuonut jo Paloniityille positiivista palautetta ympäriltä. “Eräs konsultti soitti, joka oli juuri laittanut yrityksen pystyyn Tampereella. Hän oli katsonut Paloniitty Oy:n uudet nettisivut ja sanoi, että sivut olivat niin vakuuttavat, että oli pakko soittaa, että voidaanko ruveta yhteistyöhön, kun teillä on niin vakuuttavat sivut”, Sauli kertoo.

“Vaikka tämä ei edes toisi yhtään liiketoimintahyötyä, olisi brändiuudistuksesta saatu motivaatio jo sinänsä arvokasta ja hyödyllistä. Mutta on tämä tuonut myös liiketoimintahyötyä. Nyt kuluneiden kahden-kolmen viikon aikana, kun uudet sivut ovat olleet, meille on tullut enemmän yhteydenottoja sivujen kautta kuin koko viime vuonna yhteensä

Sauli Paloniitty, Paloniitty Oy

Kidean ja Paloniityn yhteistyö

Brändityön tavoitteena oli tuoda näkyviin Paloniitty Oy:n poikkeuksellisen vahva asiantuntijabrändi Suomessa. Rakensimme tarinan asiantuntijuutta vahvistavaksi myyvyyden sijaan. Kirkastimme kohderyhmät ja viestin ja loimme kokonaan uuden brändi-ilmeen ja logon. Käsikirjoitimme ja toteutimme henkilöstö- ja brändivalokuvaukset sekä kokosimme kohdekuvapankin Paloniityn tunnetuimmista asiakaskohteista.

Hakukoneoptimoidut verkkosivut luotiin, ei markkinointialustaksi vaan asiantuntijatiedon jakamisen ja Paloniitty-opiston koulutuskalenterin paikaksi. Näkyvyys on varmistettu vielä Google-hakusanamarkkinoinnilla. Somekanavista tärkeimpänä LinkedInin käyttöönotossa on autettu valmennuksella.

Markkinoinnin strategian koonnin ja markkinointisuunnitelman mukaisesti on tuotettu blogipostauksia, uutiskirjeitä ja yhteistyökertomuksia sekä brändinmukaiset myyntimateriaalit. Säännöllisissä kasvupalavereissa osallistetaan kummankin sukupolven asiantuntijoita perheyrityksen kehittämiseen edelleen.