Brändistä kahdeksi: Kotopalvelut ja Kotoruoka
Lämmintä huolenpitoa, ruokaa ja huolellisia remontteja
Kotopalveluiden liiketoiminta oli kasvanut niin paljon, että ateriapalvelu oli syytä eriyttää kokonaan omaksi brändikseen irralleen remonttipalveluista. Kidea pääsi uutena kasvukumppanina mukaan liiketoiminnan ja brändien eriyttämiseen alusta saakka, ja yhteistyö oli heti avointa ja helppoa molemmin puolin. ”Olemme olleet tosi tyytyväisiä tähän alkuun. Mainoksia näkyy ja liidejä tulee. Kotoruoan puolelle on tullut verkkosivujen kautta uusia yhteydenottoja, joita ei ennen ole tullut, kuten tapahtumaruokailukysely ja autoliikkeeseen liikkuvat lounaat”, toimitusjohtaja Tero Savolainen kuvaili markkinoinnin alkuvaiheessa. ”Ja Kotopalveluiden asiakaskertomus oli ihan loistava. Siinä oli niin samaistuttava tarina, se toi esiin juuri niitä kärkiä mitä haluammekin tuoda.”
Kidea on kasvun kumppani. Olemme vuosien aikana kehittäneet yhdessä näiden eriytyineiden yritysten palvelumuotoilua, markkinointia, myyntiä, rekrytointia, johtamista, työnjohtoa, rooleja, prosesseja ja työhyvinvointia. Terolla ja Olgalla on kummallakin avoin ja kehittävä ote omaan johtamiseensa. Kidean kanssa on käyty kymmeniä kehittämishetkiä kahdestaan, kolmisin tai vaihtelevilla kokoonpanoilla kummankin yrityksen väen kanssa. Päiviin sisältyy ihania oivalluksia, kasvua ja oppimista. ”Tärkeintä on, että meille yrittäjinä syntyy tunne, että saamme rahalle vastinetta. On sellainen tunne, että me yhdessä kehitetään tätä liiketoimintaa”, Tero kertoo.
“Tärkeintä on, että meille yrittäjinä syntyy tunne, että saamme markkinointirahalle vastinetta. On sellainen tunne, että me yhdessä kehitetään tätä liiketoimintaa.“
Tero Savolainen, Kotopalvelut Oy
Kotoinen kasvukumppanuus Kidean kanssa
Brändien eriyttämiseksi kirkastimme erikseen kummankin markkinoinnin strategian, kohderyhmät, viestin ja palvelut. Kotoruoalle loimme kokonaan uuden visuaalisen ilmeen logoineen ja uudet verkkosivut. Kotopalveluiden olemassa oleville verkkosivuille selkeytimme palvelut, viestin ja rakenteen. Rekrytointia varten olemme sanoittaneet kummallekin yritykselle erillisen Rekrybrändin.
Molemmille yrityksille olemme jo vuosien ajan tehneet liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta markkinointia ja rekryviestintää eri kanavissa, somekanavien ylläpitoa, teksti- ja videosisällöntuotantoa, ladattavia oppaita ja monenlaisia kampanjoita ja printtimateriaaleja.
Sisäiseen käyttöön olemme tuottaneet prosessikuvauksia, roolikuvauksia ja kasvusuunnitelmia. Olemme pitäneet tiimivalmennuksia, ajanhallinnan valmennuksia, prosessien parantamisen ja pullonkaulojen aukaisun työpajoja sekä matkan varrella tukeneet jatkuvasti kumppanuuden tärkeimpään tavoitteeseen eli siihen, että yrittäjän arjessa on ehdittävä myös levätä.