Hahaa mitä buukkausta!

Ilolla ja intohimolla buukkauksen  valmentajaksi

Hahaa Oy halusi muuttaa liiketoimintansa fokusta buukkauspalveluiden tarjoamisesta buukkausvalmentamiseen. Kidea on ollut kasvukumppanina tällä matkalla uusien palveluiden tuotteistamisesta alkaen. 

”Tunnistimme, että nykyään kaikessa myynnissä asiakkaalle pitää pystyä tarjoamaan hyvää dataa ihan jo verkkosivuilta lähtien”, Hahaan toimitusjohtaja Hanna Snicker kertoo. ”Emme olleet itse juuri tuotteistaneet, koska aikaisemmat tuotteemme ovat olleet niin selkeitä. Kidealta halusimme paitsi sisältöä myös kokonaisuuden hahmotusta siitä, mitä kaikkea tuotteistaminen tarkoittaa. Tuotteistamisen työpaja oli todella hyödyllinen ja avartava, pohja seuraaviin askeliin.”

Yhdessä on rakennettu Hahaalle uusi, voimaa ja riemua uhkuva brändi, josta voi syystä olla ylpeä. ”Kaikessa tekemisessä Kidea on saanut hyvin kiinni meidän ajatukset ja sen, mitä olemme toivoneet. Materiaalit ovat olleet valmiita, ei ole joutunut korjailemaan ollenkaan”, Hanna kertoo. ”Meidän aikaisemmat kokemukset ovat sellaisia, että sisällöntuotantoa on itse jouduttu kirjoittamaan uudelleen. Teidän kanssa sitä ei ole tarvinnut tehdä ollenkaan. Niissä on ollut just se meidän ajatus, mitä olemme halunneet viestiä. Niissä on kuulunut meidän ääni ja meidän tapa tehdä asiakkaalle. Siinä mielessä poikkeuksellista verrattuna muihin kokemuksiin.”

Hanna iloitsee vakuuttavista, myyntityötä nopeuttavista myyntimateriaaleista. ”Kun on olemassa valmis tarjouspohja, pääsee tekemään asiakkaalle relevantin tarjouksen todella pienellä työllä. Just tein tarjouksen tosi hyvän kokoiselle asiakkaalle, ihan suoraan Kidean tekemälle tarjouspohjalle.” 

Kun kohderyhmät on kirkastettu ja oikeat kanavat selvillä, on oikeiden asiakkaiden tavoittaminen helppoa. ”Olemme postanneet Kidean tekemää ladattavaa opasta LinkedInissä pari kertaa – ja saaneet siten yli 40 liidiä! Se on iso määrä, ja vieläkin on tullut yksittäisiä oppaan latauksia. Opas osui äärettömän hyvin tähän aikaan. Ihmiset ovat etsineet tietoa siitä, miten sitä myyntiä saa tällaisessa markkinassa. Liideistä suurin osa on ollut hyviä: yrityspäättäjiä, jotka vastaavat nimenomaan noista asioista”, Hanna kertoo.

“Kaikessa tekemisessä Kidea on saanut kiinni meidän ajatukset ja toiveet. Materiaalit ovat olleet valmiita. Aikaisemmat kokemukset ovat sellaisia, että sisällöntuotantoa on itse jouduttu kirjoittamaan uudelleen. Teidän kanssa sitä ei ole tarvinnut tehdä ollenkaan. Niissä on ollut just se, mitä olemme halunneet viestiä. Niissä on kuulunut meidän ääni ja meidän tapa tehdä asiakkaalle. Siinä mielessä poikkeuksellista.“

Hanna Snicker, Hahaa Oy

Tuotteistusta ja upeita materiaaleja

Kidealta Hahaa on saanut valmennusapua strategiaan, tuotteistukseen, brändin rakentamiseen, myyntiin ja markkinointiin. 

Kidea on tehnyt Hahaalle kohderyhmän ja viestin kirkastuksen, visuaalisen brändi-ilmeen ja logon. Kaiken tämän pohjalta teimme alusta alkaen uudet hakukoneoptimoidut, WordPress-pohjaiset verkkosivut. 

Myynnin tueksi on tuotettu vakuuttavat, brändinmukaiset tarjouspohjat. Markkinointimateriaaleiksi on tehty asiakaskertomusvideo sekä ladattava opas, jossa Hahaan valmennuspalveluiden tuomat ratkaisut esitellään havainnollisesti.